پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226249
با اين رژيم غذايي الزايمر را فراري دهيد
تاریخ انتشار : 1395/06/17 10:12:54
نمایش : 1104
رژيم غذايي غربي مانند فست فودها خطر ابتلا به آلزايمر را افزايش و نوعي رژيم غذايي هندي از مبتلا شدن به اين بيماري جلوگيري مي کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بسياري از دانشمندان بر اين باورند که چربي بالا محصولات لبني، شيريني هاي خامه اي و گوشت قرمز که در اکثر رژيم هاي غذايي غربي وجود دارد خطر ابتلا به بيماري آلزايمر را افزايش مي دهد.

 

نوعي رژيم غذايي سنتي در بخشي از هند وجود دارد که مصرف کنندگان آن بسيار کم و يا به ندرت به آلزايمر مبتلا مي شوند البته دانشمندان بر اين باورند که رژيم غذايي مديترانه اي هم مي تواند خطر ابتلا به بيماري آلزايمر را نسبت به رژيم غذايي غربي تا نصف کاهش دهد.

 

در رژيم غذايي سنتي هند ميزان بالايي از سبزيجات، ماهي، غلات کامل، حبوبات و غذاهاي کم چرب وجود دارد که يک وعده غذايي آن ها را تشکيل مي دهند. با توجه به مطالعات انجام شده اين غذاها در کاهش خطر ابتلا به بيماريهاي مربوط به سن مانند آلزايمر و حتي زوال عقل بسيار مفيد است.

 

در يک مطالعه اخير به دنبال افزايش ميزان شيوع بيماري آلزايمر رژيم غذايي و سبک زندگي تعدادي از کشورها از جمله مغولستان، کره، نيجريه، برزيل، سري لانکا، کوبا، شيلي، ايالات متحده و مصر در طي يک دوره 15 ساله مورد بررسي قرار گرفت.

 

يافته هاي حاصل از اين مطالعه نشان داد که نرخ شيوع به آلزايمر در ايالات متحده بالاتر از همه کشورها ذکر شده که يکي از مهمترين عوامل آن ميزان مصرف بالاي غذاهاي فراوري شده و فست فود در اين کشور است .

 

محققان دريافتند که براي جلوگيري از خطر ابتلا به بيماري آلزايمر بايد مصرف مواد غذايي فرآوري شده و تصفيه شده مصنوعي و گوشت قرمز را کاهش داد. 

 

همچنين با کاهش مصرف اين موادغذايي در رژيم روزانه مي توان از بروز بيماري هاي بسياري مانند مشکلات کليه، ديابت نوع دوم، سکته مغزي و سرطان جلوگيري کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html